Păstrarea politicii de preţuri ridicate devine o problemă din ce în ce mai delicată pentru Novo Nordisk, cel mai mare producător de insulină din lume, al cărui ritm de creştere, constant în ultimii ani, a încetinit, a declarat recent Lars Sorensen, CEO Novo Nordisk, într-un interviu acordat Reuters.
Lui Lars Sorensen îi este din ce în ce mai greu să ofere preţuri acceptabile pentru tratamentele diabetului în ţările în care autorităţile sunt din ce în ce mai atente să menţină un nivel scăzut al costurilor cu medicamentele compensate.
Novo Nordisk, cea mai mare companie din nordul Europei după capitalizarea bursieră, evaluată la 91,7 miliarde de dolari (mai mult decât AP Moller-Maersk şi Ericsson la un loc), a avut de câştigat de pe urma numărului în creştere al bolnavilor de diabet la nivel global. Acţiunile Novo s-au triplat în ultimii cinci ani.
Lars Sorensen consideră că succesul companiei se datorează concentrării pe un singur segment de piaţă. Aproximativ 80% din vânzările companiei vin din tratamentele pentru diabet. Novo Nordisk dezvoltă jumătate din tratamentele cu insulină de la nivel global la o fabrică din Danemarca. În plus, tot aici sunt produse tratamentele inovative pentru ţările bogate şi genericele ieftine pentru pieţele emergente.
Acum două săptămâni, Novo Nordisk a anunţat pentru cel de-al 46-lea semestru consecutiv o creştere de două cifre. Dar rezultatele au fost sub aşteptările investitorilor care se tem că până în 2014 vânzările şi profiturile vor înregistra o creştere de sub 10%.
Lars Sorensen crede atât în posibilitatea de a menţine creşterea vânzărilor cu două cifre, cât şi în capacitatea companiei de creştere a profitului operaţional cu 15%. El este de părere că înmulţirea cazurilor de obezitate (principalul factor declanşator al diabetului de tip 2) va aduce mai mulţi pacienţi pentru tratamentele companiei. @N_