Şi în Petrila, dar şi în alte localităţi din Valea Jiului sau din România, străzi, drumuri, alei, căile de acces - într-un cuvânt - au fost modernizate prin diferite programe locale, guvernamentale sau europene.
Centrul şi periferia...
Revenim la comparaţia centrul şi periferia. În Petrila, strada principală, adică strada Republicii (una din cele mai lungi din România pentru că traversează mai toate localităţile din Valea Jiului) a fost modernizată: borduri, trotuare pavate, asfaltare mo-dernă cu mai multe straturi succesive.
Asfaltări fără borduri...
Şi în cartierul 8 Martie din Petrila, unele căi de acces au fost asfaltate, dar nu ca pe „centru”. Ne referim, acum, la drumul dintre fostele centrale termice nr. 3 şi nr. 4. Aici nu
s-au pus şi borduri. Ba chiar multe dintre cele vechi au fost demolate. Spre ghinionul unor locatari, în special cei de la parterul din spatele blocurilor nr. 52, 36, 34. De fiecare dată când plouă din abundenţă, fără borduri, apa o ia pe „de-a dreptul”, pe pantă. Apa bălteşte, se infiltrează prin ziduri, apartamentele devenind umede, igrasioase. Pentru a-şi proteja agoniseala de o viaţă, cu borduri vechi şi mortar, unii locatari au încercat să îndrepte lucrurile, cursul apei... Consemnăm acestea, îndrăznind a întreba: „Pe când şi la periferie, modernizări ca pe strada principală?”.
Şi în Petrila, dar şi în alte localităţi din Valea Jiului sau din România, străzi, drumuri, alei, căile de acces - într-un cuvânt - au fost modernizate prin diferite programe locale, guvernamentale sau europene.
Centrul şi periferia...
Revenim la comparaţia centrul şi periferia. În Petrila, strada principală, adică strada Republicii (una din cele mai lungi din România pentru că traversează mai toate localităţile din Valea Jiului) a fost modernizată: borduri, trotuare pavate,