● Agenţii economici riscă amenzi de până la 5.000 de lei
Responsabilii Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă atrag atenţia angajatorilor din judeţul Buzău că au o serie de obligaţii reieşite din prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă. Una dintre cele mai importante obligaţii ale angajatorilor este de a comunica toate locurile de muncă vacante de care dispun, dar ei trebuie şi să anunţe ocuparea oricărui loc de muncă, cel mult o zi mai târziu.
Angajatorii au la dispoziţie, conform legii, cinci zile pentru a anunţa locurile de muncă vacante sau care se vacantează. Locuri de muncă vacante sunt cele devenite disponibile ca urmare a încetării raporturilor de muncă sau de serviciu, precum şi locurile de muncă nou-create.
Dincolo de această obligaţie, angajatorii trebuie să anunţe Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi dacă se ocupă vreunul dintre locurile de muncă vacante, ceea trebuie să se întâmple în cel mult 24 de ore de la încheierea contractului de muncă cu noul angajat. Cei care nu se conformează acestor obligaţii riscă amenzi cuprinse între 3.000 şi 5.000 de lei. Obligaţii au şi firmele care sunt acreditate pentru a furniza servicii de ocupare şi mediere a muncii.
Acestea trebuie să comunice în fiecare lună la AJOFM date privind numărul şomerilor mediaţi şi încadraţi în muncă în luna respectivă. Şi aceste firme riscă sancţiuni între 3.000 şi 5.000 de lei, în cazul în care nu respectă această obligaţie legală.
Ionel Tociu, directorul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă, spune că responsabilii instituţiei pe care o conduce fac periodic verificări în rândul angajatorilor, pentru a-i depista pe cei care nu comunică locurile de muncă vacante. „Din păcate există şi astfel de situaţii, când societăţile comerciale se fac