De mai multe luni, strategia de imagine a celor de la PDL este de a apărea cât mai des în mass-media, cu scopul de creşte vizibilitatea publică a partidului şi a liderilor acestuia, dar şi, aparent, de a crea o imagine de prezidenţiabil prim-vicepreşedintelui Cătălin Predoiu.
Purtătorii de mesaj ai PDL au vorbit despre cabinetul din umbră condus de acelaşi Predoiu, despre depunerea mai multor moţiuni de cenzură sau despre cât de rău este proiectul de buget pe 2014. Niciunul din aceste subiecte de discuţie nu reprezintă, însă, un proiect concret menit să ofere o alternativă la deciziile actualei puteri, ele fiind doar încercări de a creşte prezenţa democrat-liberalilor în spaţiul public.
În ultima vreme, prezenţa PDL în mass-media a fost susţinută de alegerile interne ce ar trebui să se concretizeze în desemnarea unui candidat al partidului pentru prezidenţialele din 2014. De trei săptămâni, membrii de partid din diferite zone ale ţării sunt chemaţi la urne, până în prezent, Cătălin Predoiu având un avantaj în faţa primarului Aradului, Gheorghe Falcă. Această dinamică a competiţiei interne era previzibilă, din moment ce Predoiu are sprijinul mai mult sau mai puţin direct al actualei conduceri PDL, iar Falcă rămâne o persoană loială Elenei Udrea şi, implicit, lui Traian Băsescu.
Ceea ce pare însă ciudat este modul în care se desfăşoară aceste alegeri interne, ele fiind întinse pe mai multe săptămâni. În loc să cheme la urne pe toţi membrii de partid într-o singură zi, conducerea PDL a preferat să aleagă soluţia alegerilor pe regiuni tocmai pentru a creşte, în fiecare weekend, expunerea partidului în mass-media. Până acum, în fiecare sfârşit de săptămână, dinamica a fost una asemănătoare, liderii democrat-liberalilor ţinând, în teritoriu, discursuri despre proiectele partidului şi, mai ales, despre cât de rea este actuala guvernare. Astfel, devine evid