Campania “Orasul de sub oras”, aparţinâd Observator, cel mai titrat brand de ştiri, care va începe pe 18 noiembrie la Antena 1, propune o abordare nouă , profundă şi un demers jurnalistic care arată cum erorile în lanţ ale autorităţilor duc la dezvoltarea oraşelor de sub pământ. De jumătate de an, reporterii Observator surprind în imagini, fără cosmetizare, viaţa de sub oraş. În subteran, într-o viaţă paralelă, reporterii Antenei 1 vor face cunoscute publicului atât poveşti impresionante şi dureroase, dar şi cele de succes, precum şi pe salvatorii lor.
Lavinia are 39 de ani si un fiu adolescent, pe Alex. Trăiesc de câţiva ani pe stradă, iar ambii au trecut prin toate etapele drogatului, de la heroină, la pungă cu aurolac. Au fost excluşi dintr-o familie cu stare materială bună; din cauza drogurilor şi-au pierdut şi casa în care locuiau. Reporterii Observator i-au luat pe cei doi din stradă şi i-au dus în Centrul Sfântul Ioan, unde s-a constatat că nu aveau acte de identitate şi că sunt infestaţi cu virusul HIV si hepatită C. Între timp, mama şi fiul sunt monitorizaţi de către medicii de la Spitalul de boli infecţioase şi tropicale, Victor Babeş.
“Campania "Oraşul de sub oraş" a plecat din dorinţa de a găsi o explicaţie unei probleme veche de peste 20 de ani, problema copiilor străzii. Sunt generaţii întregi care au crescut pe stradă şi nimeni nu a reuşit să găsească o rezolvare. Am stat mult de vorbă cu cei de pe stradă, am încercat să le înţeleg motivele pentru care au ajuns aşa. Am încercat să mă pun în pielea lor, dar n-am putut. Poate sunt cuvinte mari, dar rezolvarea pleacă de la noi toţi. Şi totul ţine de comunicare. Atunci când nu-i vom mai primi de sus pe cei care dintr-un motiv sau altul sunt neajutoraţi, atunci vom face un pas către rezolvarea problemei. E drept, ţine şi de voinţă. Ca să poţi schimba un om, ca să poţi să-l iei d