Unei pensionare din Roman i s-a oprit din pensie, doi ani la rând, cauza fiind lipsa de comunicare. Reprezentanţii instituţiei nu s-au mai obosit să trimită nici răspuns la o sesizare scrisă, motivând că au avut o adresă greşită.
Modul în care Casa Judeţeană de Pensii (CJP) Neamț a ales să comunice cu pensionarii din judeţ a fost reclamat deja de cititorii Ziarului de Roman. Un nou exemplu arată că, atunci când trebuie să ia bani de la pensionari, angajaţii sunt extrem de eficienţi, dar când trebuie să comunice decizii nefavorabile instituţiei, acest lucru nu se realizează cu aceeaşi celeritate.
Pe data de 1 septembrie 2010, Elena Cudalb a ieşit la pensie, după zeci de ani de muncă la Spitalul Roman. Din cauză că nu a dispus de fondurile necesare, conducerea Spitalului i-a plătit Elenei Cudalb banii aferenţi concediului neefectuat în perioada ianuarie 2010 – septembrie 2010 abia în lunile septembrie şi octombrie.
După doi ani, Casa Judeţeană de Pensii Neamţ îi trimite femeii o decizie de imputare a sumelor primite ca pensie în perioada septembrie – noiembrie 2010, banii fiind consideraţi venituri necuvenite, deoarece persoana în cauză primise sumele aferente concediului neefectuat.
După mai multe drumuri şi adrese transmise către CJP Neamţ, pe data de 9 august 2012, instituţia decide anularea dispoziţiei de impunere, iar Elena Cudalb şi-a primit sumele reţinute incorect odată cu următorul cupon de pensie. “Când credeam că neînţelegerea a fost clarificată odată pentru totdeauna, pe 18 aprilie 2013 s-a emis o nouă decizie de imputare pentru aceeaşi sumă: 635 de lei. Eu am primit scrisoarea pe data de 9 mai, iar termenul de contestare era de doar 15 zile de la data emiterii deciziei”, povesteşte Elena Cudalb.
Aceasta a făcut din nou demersuri la conducerea Spitalului pentru a oferi aceleaşi explicaţii pe care dăduse şi în 2012 către CJP Nea