Introducerea unei accize de 7 eurocenţi la litrul de carburant este total nepotrivită în acest moment şi reprezintă o ameninţare gravă şi permanentă pentru stabilitatea unui industrii cu un impact foarte puternic asupra economiei, conform Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
"Transportatorii rutieri s-au transformat în ultimii ani în victime reale ale unui trend anual de creştere a preţurilor la carburanţi într-o Românie în care transporturile, depozitarea şi logistica reprezintă 10% din PIB", se arată într-un comunicat de presă emis de către UNTRR, care consideră că majorarea preţurilor la carburanţi dirijează inevitabil, prin componenta de transport, creşterea preţurilor finale ale tuturor produselor de pe piaţă pentru consumatori.
Citeşte şi: Transportatorii, împotriva noului Cod Rutier
"Industria transporturilor a ajuns la limita toleranţei si suportabilităţii, astfel că orice majorare a costurilor trebuie să fie transmisă integral şi imediat clienţilor/beneficiarilor, evitându-se în acest mod dezechilibrul unui întreg sistem logistic", conform UNTRR.
Transportatorii consideră că orice enunt prin care se menţionează că banii colectaţi prin mărirea accizei urmează să fie atribuiţi într-un fond special destinat investiţiilor în infrastructura rutieră este fals. Explicaţia UNTRR constă în faptul că fondurile speciale nu sunt admise în Europa, astfel încât o eventuală alocare a sumelor colectate din majorarea accizelor pentru proiecte de infrastructură nu poate fi făcută decât prin bugetul de stat.
Citeşte şi: Noul Cod Rutier: 9.600 de lei – amendă pentru şoferi care încalcă legea
"În completare, atragem atenţia că sumele ar trebui să fie adunate din taxarea unei reţele de autostrăzi existente, nu inchipuite, şi suntem de părere că orice taxă suplimentară aparută înainte de a conecta capitala ţării cu r