Un neurocercetător din Franţa a studiat felul în care reacţionăm atunci când ne aflăm în faţa unor chipuri aranjate cu ajutorul machiajului. Rezultatele au arătat că cele câştigate sunt, de fiecare dată, femeile care apelează la cosmetice pentru a-şi asunde micile imperfecţiuni
Rujul, fondul de ten, pudra sau rimelul sunt adevărate arme de manipulare care ar trebui să facă parte din arsenalul de zi cu zi al femeilor. La rândul lor, tot mai mulţi bărbaţi moderni au descoperit avantajele acestor produse şi nu se sfiesc să folosească o pudră sau un baton corector pentru a fi prezentabili.
Omul de ştiinţă francez Arnaud Aubert a studiat modul în care suntem influenţaţi să emitem judecăţi de valoare atunci când aveam în faţa ochilor o femeie care a apelat la magia din trusa de cosmetice şi o alta care preferă naturaleţea.
Aranud a luat în considerareaşa-numita atractivitate socială, care se rezumă la felul în care suntem evaluaţi în funcţie de aspectul fizic, mai exact în funcţie de triunghiul social care se conturează între zona ochilor şi a gurii. Conform cercetărilor, se pare că imperfecţiunile tenului acţionează ca un fel de bruiaj asupra creierului, ceea ce face ca o persoană nemachiată să fie dezavantajată spre deosebire de momentul în care aceeaşi persoană apelează la machiaj.
Coşurile „bruiază” informaţia socială
„Toată informaţia socială este concentrată în centrul chipului. Dacă tenul prezintă imperfecţiuni, cum este şi cazul banalelor coşuri, creierul procesează mai lent informaţia şi datele sociale au un impact mult mai scăzut”, a explicat Arnaud Aubert pentru Sunday Times.
Ca rezultat, se pare că femeile care obişnuiesc să se machieze sunt considerate mai competente, de încredere, agreabile şi atrăgătoare, spre deosebire de cele care nu folosesc trucuri de înfrumuseţare. Chiar dacă pare superficial, atunci când util