Campionii de la Napoca Rally Academy au ţinut în faţa presei un curs de condus defensiv.
De ce exact camionii de raliu insistă pe acest stil de condus?
Peste 95% dintre şoferii români au o poziţie incorectă la volan, care nu le permite o reacţie adecvată. România conduce detaşat la munărul de morţi în accidente rutiere faţă de „suratele" sale europene. Aproape 7 persoane mor zilnic în România în accidente rutiere. Anual, 10.000 de români rămân cu infirmităţi permanente.
„E a doua cauză de deces în România după infarctul miocardic", spune Marco Tempestini, unul dintre campionii de la Napoca Rally Academy. Şi ca şi cum aceaste cifre nu ar fi fost suficiente pentru un început de curs de condus defensiv, vocea gravă a pilotului Bogdan Marişca s-a „lipit" cu explicaţii peste filmele care prezentau diverse accidente rutiere, pe care reprezentanţii Napoca Rally Academy le-au prezentat duminică presei. „Ştiţi de ce testele frontale NCAP se fac la viteza de 64 km/h?", a întrebat Tempestini. Tot el răspunde: „Pentru că peste această viteză leziunile interne sunt incompatibile cu viaţa". Pe acest fond, pe ecran rulează filmuleţe cu accidente rutiere care de care mai groaznice. Bogdan Marişca arată cauzele tuturor. Şi mai arată ceva. Esenţial: că o aparent minoră greşală se poate tranforma, în doar câteva secunde, în ultima. „E singura activitate cotidiană care ne omoară la propriu", continuă şi Tempestini. (E, cu siguranţă, unul dintre domeniile în care Lebedele Negre a lui Taleb apar foarte des.)
„La nivelul Uniunii Europene, circa 3% din Produsul Intern Brut european merge pe măsuri de eliminare a efectelor accidentelor rutiere. E foarte mult, de aceea se pune accent pe condusul defensiv", explică Marişca, proaspăt campion european de raliuri, alături de echipa Napoca Rally.
Cu o atare încărcătură emoţională, explicaţiile despre condusul defensi