Timp de trei zile se derulează în capitala Franţei un salon destinat să arate publicului ce se produce în Hexagon.
"Made in France" a devenit argument comercial cu tentă patriotică după faimoasa publicitate a ministrului Redresării Productive. În urmă cu mai bine de un an de zile, Arnaud Montebourg se afişase pe coperta unei reviste de largă circulatie îmbrăcat într-un tricou sută la sută francez şi cu un robot de bucătărie franţuzesc în braţe.
Produsul tricolor de larg consum a devenit brusc atât de celebru încât iată i se consacră chiar un salon special ajuns la a doua ediţie.
Nu e de mirare că la loc de frunte pe aleile albastru-alb-roşu ale salonului se regăsesc produsele gastronomice. Nu numai producătorii de mâncăruri bune au făcut însă deplasarea la Porte Versailles. Printre cei aproape 200 de expozanţi găsim mai toate sectoarele de activitate: modă, jucării, maşini, mobilier, etc.
Colega noastră Claire Arsenault de la redactia în limba franceză s-a oprit însă asupra produselor originale expuse la salon. Astfel firma Oncle Pape (http://www.onclepape.com/) cu sediul undeva în sud-vestul Franţei propune papioane din lemn.
Material care i-a inspirat şi pe fabricantii de biciclete Cambium Makers (https://www.facebook.com/CambiumMakers). Ei propun de exemplu biclete model unic cu cadru din bambus. Dacă preţurile pot atinge repede culmi astronomice, investiţia se dovedeşte a fi una de folos având în vedere că în diverse curse cicliste, respectivele produse s-au clasat în primii 8 sosiţi.
E inutil de precizat că toate aceste produse afişează la vedere eticheta "made in France". O etichetă facultativă şi care, din punct de vedere strict legal, poate fi pusă pe orice produs a cărui doar ultimă transformare a avut loc în Franţa sau pentru care 45 la sută din valoarea sa adăugită a fost fabricată în Hexagon. Aceste precizări fiind făcu