Nu e greu să deschizi o afacere. Cel mai greu e să eviţi închiderea ei. Pentru asta este bine să găseşti răspunsul la următoarele trei întrebări: ” Când vorbeşti?”, ”Cum vorbeşti?”, ”Cât vorbeşti?” şi ”Ce vorbeşti despre afacerea ta?”.
Ca să deschizi o afacere ai nevoie doar de curaj şi identificarea unei nevoi pe care nu a putut nimeni să o satisfacă deocamdată. Ca să faci dintr-o afacere nouă un business de succes ai nevoie de viziune pe termen lung şi gândire strategică. Să le luăm pe rând…
Am fost în weekend la TEDx Bucharest 2013 şi am aflat cum poţi să pui bazele unei companii fără să investeşti un leu şi fără să fii specialist într-un domeniu anume. George Popescu, un român plecat din ţară de la 13 ani este astăzi CEO şi fondator al companiei Boston Technologies. Cum a reuşit? Simplu zice el, iar eu îl susţin: era încă student când a găsit un client care avea nevoie de un anumit tip de soft. Personal, nu ştia să construiască acel soft, dar a găsit pe cineva care a făcut programul exact aşa cum a cerut clientul. A vândut programul respectiv, a plătit omul care îl făcuse, dar a păstrat drepturile de autor şi a continuat să îl vândă la peste 100 de alţi clienţi. Aşa au urmat alte programe şi alţi clienţi şi aşa a luat fiinţă Boston Technologies.
După părerea mea cea mai mare provocare pentru ca o afacere să devină de succes nu este identificarea acelei nevoi unice pe piaţă şi satisfacerea ei, ci felul în care se vorbeşte despre afacerea respectivă atât dinspre afacere către consumator, cât şi invers. Iar cel mai important este că ceea ce se spune despre afacerea ta este determinat de ceea ce tu însuţi spui despre ea.
Când vorbeşti despre afacerea ta?
Momentul în care alegi să vorbeşti despre businessul tău este cel mai important şi determinant pentru evoluţia lui ulterioară. De ce? Pentru că atunci când atragi atenţia asupra ta trebu