Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) consideră că introducerea unei accize de 7 eurocenţi la litru de carburant "este total nepotrivită" şi "reprezintă o ameninţare gravă şi permanentă pentru stabilitatea unei industrii cu un impact atât de puternic asupra economiei".
"Industria transporturilor a ajuns la limita toleranţei şi suportabilităţii, astfel că orice majorare a costurilor trebuie să fie transmisă integral şi imediat clienţilor/beneficiarilor, evitându-se în acest mod dezechilibrul unui întreg sistem logistic", a comunicat ieri UNTRR, precizând că orice sumă care se doreşte a fi colectată din preţul carburanţilor nu poate fi obţinută decât ca acciză direct în bugetul de stat.
"Creşterea accizei la carburanţi devine direct proporţională cu creşterea insolvenţei în transportul rutier", notează transportatorii, arătând că Guvernul român "ar trebui să se gândească serios să ofere servicii pentru care, ulterior, să solicite taxe", impunân-du-se ca Executivul să se ghideze "după un cumul de repere clare faţă de taxarea pentru serviciul oferit". "Spre exemplu, utilizatorul autostrăzilor ar trebui să plătească pentru utilizare pe kilometru şi proporţional cu nivelul de emisii poluante. (...) Solicităm Guvernului României o conştientizare a consecinţelor negative care vor apărea ca urmare a creşterii accizei la carburanţi şi care vor afecta pe termen lung transportatorii rutieri din România şi implicit întreaga economie a ţării", notează UNTRR.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) consideră că introducerea unei accize de 7 eurocenţi la litru de carburant "este total nepotrivită" şi "reprezintă o ameninţare gravă şi permanentă pentru stabilitatea unei industrii cu un impact atât de puternic asupra economiei".
"Industria transporturilor a ajuns la limita toleranţei şi suportabilităţii,