Automobilele din filmele SF, capabile de a se pilota singure şi de a citi mediul prin care rulează, sunt tot mai aproape de realitate. Cel târziu în 2020 acestea vor circula deja pe străzi şi vor avea la bază sisteme proiectate de continental, la Timişoara.
KITT era personajul principal din serialul Knight Rider, celebru în anii 80 pentru că prezenta maşina viitorului, un Pontiac Trans Am modificat care dispunea de un computer special. La aproape 27 de ani de la ultimul episod al seriei originale, industria auto a evoluat suficient de mult încât să avem acum maşini care acceptă comenzi vocale, sunt capabile de a menţine o distanţă faţă de maşina din faţă şi intervin chiar şi asupra direcţiei atunci când simt că cel de la volan nu este atent la menţinerea benzii de rulare.
Care este următorul pas? Cel al maşinilor independente, automobile capabile să citească mediul prin care trec şi de a comunica între ele. Primul pas de a permite unui automobil să fie autonom în ambuteiaje a fost atins odată cu lansarea din acest an a lui Mercedes-Benz S-Klasse. Următorul pas este programat pentru anul 2020, „când se vor construi maşini ce se vor pilota singure pe autostrăzi, iar după 2025 se va putea pune problema celor care vor fi complet autonome, indiferent de situaţie".
Cei de la Continental spun că un astfel de sistem va fi disponibil pe aproape toate maşinie de serie în 2020, iar preţul său va fi de circa 3.000 de euro. Cu toate că sistemele sunt deja gata, inginerii mai au nevoie de încă şapte ani pentru a le testa, dar şi pentru a înmagazina cât mai multe date cu privire la infrastructura pe care vor circula aceste maşini. Dacă momentan pe o hartă vedem cum un viraj apare sub forma unor linii drepte, maşina autonomă are nevoie de date mult mai complexe pentru a analiza cu atenţie viteza de intrare şi ieşire din viraj şi condiţiile de rula