Adolescenţii renunţă la Facebook în favoarea altor aplicaţii de comunicare instantanee precum WhatsApp, WeChat şi Kakao Talk. Motivul nu ţine de nevoile tinerilor care să nu fie acoperite de Facebook, ci de faptul că părinţii au început să folosească tot mai mult această reţea de socializare.
Potrivit The Guardian, citat de Mediafax, chiar dacă adolescenţii folosesc în continuare Facebook, aceştia nu mai intră pe reţeaua de socializare la fel de mult ca în trecut.
De altfel, Facebook a făcut un anunţ surprinzător în această lună, anunţ în care recunoaşte oficial că a înregistrat o scădere a numărului utilizatorilor zilnici, în special în rândul adolescenţilor.
Victima propriului succes
Migraţia graduală a adolescenţilor către aplicaţiile de comunicare instantanee precum WhatsApp, Kakao Talk şi WeChat ar putea face ca Facebook să devină victima propriului succes.
Drumul către creşterea până la aproximativ 1,2 miliarde de utilizatori activi pe lună ai Facebook s-a intersectat şi cu mămici, tatici, mătuşi şi unchi care s-au alăturat reţelei de socializare, aceştia postând pe "peretele" copiilor citate inspiraţionale, imagini cu animale drăguţe şi comentarii la fotografiile copiilor.
Facebook naşte inhibiţii
În acest context, nu este de mirare că Facebook nu mai este un loc în care adolescenţii să-şi actualizeze statusul de pe această platformă fără niciun fel de inhibiţii, ci un instrument de comunicare obligatoriu pe care utilizatorii tineri continuă să-l folosească pentru că "toată lumea procedează astfel".
Aşadar, toate lucrurile amuzante se întâmplă acum în altă parte, mai exact pe telefoanele lor mobile.
Aplicaţii vs SMS-uri
Când aplicaţiile de comunicare instantanee precum WhatsApp au apărut în 2009, acestea au fost privite ca o ameninţare de către operatorii de telefonie mobilă. Se