De câte ori nu ţi s-a oprit video-ul de pe YouTube din cauza vecinului deranjat de muzică? Sau din cauza fetei deranjate că toţi prietenii ei au “smartfoen”? Poate te-a enervat sau poate te-a atras, în orice caz Mercador este un nume în online românesc, care se luptă pe frontul anunţurilor.
Am stat de vorbă cu Cristina Gheorghiţoiu, business manager Mercador.ro pentru a afla câteva dintre secretele afacerii pe care o administrează şi perspectivele de creştere pentru 2014.
Anunţuri, nu licitaţii
Primul lucru pe care ţi-l va spune Cristina, la orice interviu, este diferenţierea dintre site-urile de anunţuri şi cele de licitaţii. Pe piaţa produselor second-hand sau pur şi simplu revândute de particulari şi mici afacerişti, se dă o luptă strânsă. Au trecut anii în care anuntul.ro era cel mai bun site de pe nişa aceasta. Okazii.ro, Tocmai.ro şi Mercador.ro sunt cele mai active, dar există şi diferenţe. Dacă Okazii înseamnă licitaţie pentru un produs, cel puţin teoretic, Mercador înseamnă doar o platformă unde să îţi postezi anunţul şi să găseşti un cumpărător la preţul fix.
"Diferenţa dintre tipurile de site-uri ţine de controlul tranzacţiilor. Un site de licitaţii percepe un comision, site-urile de anunţuri nu controlează tranzacţiile, sunt un loc de întâlnire, unde se interacţionează direct, fără intervenţie platformei”, explică Gheorghiţoiu.
"Site-urile de anunţuri sunt gratuite şi nu implică niciun cost de tranzacţionare. Dacă vrei să te promovezi, există astfel de servicii plătite pentru persoanele care vor să aibă o vizibilitate mai mare decât media şi să vândă mai repede”, mai spune Cristina Gheorghiţoiu.
Pe platforma Mercador, un anunţ plătit pentru 7 zile costă 3,72 de euro, iar preţul se dublează pentru 14 zile şi se triplează pentru 30 de zile de promovare. E un sistem de business simplu, dar este el eficient pentru clienţi?