Pe lista de priorităţi a Primăriei Capitalei va intra, de îndată ce va fi obţinută finanţarea, construirea pasajului menit să fluidizeze traficul din intersecţiile Şoselei Ştefan cel Mare cu Calea Dorobanţilor, Calea Floreasca şi cu Strada Barbu Văcărescu. Pasajul face parte din inelul principal de circulaţie, inclus în Planul de Mobilitate al Bucureştiului.
„Conform planului nostru de mobilitate, trebuie să construim un pasaj care să rezolve problemele din toate acele intersecţii de pe Şoseaua Ştefan cel Mare: cu Dorobanţilor, cu Floreasca, cu Barbu Văcărescu şi Tunari, pe partea cealaltă. Proiectul este pus în planul de finanţare europeană şi, în momentul în care vom obţine banii, vom efectua şi studiile de fezabilitate, iar în funcţie de ele vom stabili dacă va fi vorba de pasaj subteran sau suprateran“, a declarat Ion Dedu, directorul executiv al Direcţiei de Transporturi a Primăriei Bucureşti, pentru adevarul.ro.
Pasajul va avea câte două benzi pe sens şi, potrivit lui Ion Dedu, face parte din strategia municipalităţii de a descongestiona traficul din centru prin redirecţionarea circulaţiei pe inele. Lucrarea este parte a proiectului inelului principal de circulaţie al Capitalei, o „autostradă“ rapidă care va înconjura centrul oraşului şi care, potrivit reprezentanţilor municipalităţii, va garanta dispariţia ambuteiajelor.
Lucrările în curs de pe inelul principal
Proiectul va fi primul pe lista de priorităţi a Primăriei, după ce vor fi terminate alte lucrări în curs, reprezentând una din zonele cele mai importante şi problematice, alături de cea de la Bulevardul Fardinand I, potrivit lui Ion Dedu. În momentul de faţă se lucrează la trei alte puncte care fac parte din inelul principal de circulaţie: modernizarea pasajului Muncii, pasajul Mihai Bravu şi pasajul de la Piaţa Sudului.
ONG-urile: „Nu pasajele sunt soluţia“
Potrivit