Mult discutatul subiect al acţiunilor Portului Constanţa, care ar urma să treacă la administraţia locală, a fost adus, ieri, din nou în discuţie. Primarul Radu Mazăre susţine că Portul a fost prost administrat timp de 20 de ani şi că nu a adus oraşului Constanţa şi României ceea ce ar fi putut să aducă. „Gândiţi-vă că numai investiţia care se face în prelungirea digului este de 150 de milioane şi el scoate 8 milioane pe an. E caraghios. ..Dacă am fi discutat despre o entitate care scoate 200 de milioane, atunci înţelegeam să fie multe discuţii şi multă vâlvă, dacă este bine condus. Cel mai mare port al României, ne lăudăm că e unul din primele porturi din Europa ş.a.m.d., scoate cât un port privat, mic, din Brazilia. Şi noi avem un port de dimensiuni, el este prost administrat pentru că cei de la Bucureşti s-au schimbat, au avut interese, nu au fost în stare, vorbea cu unul, venea celălalt”, susţine primarul Constanţei. Mazăre a adus în discuţie derularea staţiunea Mamaia, făcând o paralelă între cele două. „Aşa cum turismul în staţiune a putut să meargă în sus, în condiţiile unei căderi a turismului pe piaţa europeană, aşa ar fi trebuit să meargă şi portul, să aibă conexiuni cu porturi din Israel, cu Haifa, cu Rotterdam. Trebuia să duduie portul acesta, aşa cum duduie staţiunea. De fapt, problema nu e la împărţire, ci la faptul că nu va mai deţine Ministerul Transporturilor controlul, de fapt aici e problema, el va funcţiona ca o societate adevărată pe acţiuni şi cred că se poate merge într-o direcţie mult mai bună. Dacă avem 33 la sută dintr-un port care scoate pe an 100 de milioane şi nu 8 milioane, am putea discuta cu totul altfel despre nevoile constănţenilor. Iniţial, discutasem cu Ponta un alt tip de împărţire a acţiunilor, sigur că aici sunt implicate toate instituţiile statului, în frunte cu toate serviciile statului. Până la urmă a venit şi mi-a zis: u