Autovit.ro împreună cu dealerii parteneri au analizat costurile pentru întreţinerea unei maşini second-hand. În urma analizei, Autovit.ro realizează câteva estimări ale cheltuielilor legate de o maşină începând de la înmatriculare, până la parcare. Sunt oferite limite minime şi maxime, accentul fiind pe cât costă întreţinerea modelelor de volum.
Dat fiind că multe taxe şi tarife variază de la judeţ la judeţ sau de la companie la companie, cifrele de mai jos au un caracter orientativ, însă oferă o imagine globală asupra costurilor legate de deţinerea şi utilizarea unui automobil. O serie de informaţii au fost obţinute din calculatoare online specializate, create de autorităţi sau de diverşi dealeri.
Timbrul de mediu
De câţiva ani, timbrul de mediu sub diversele sale denumiri de până acum a influenţat puternic decizia de cumpărare a unei maşini rulate, creând în piaţă fie lungi perioade de aşteptare, fie perioade în care s-au cumpărat neobişnuit de multe maşini second-hand. Pentru cei care vor să cumpere o maşină rulată din import sau una din ţară înmatriculată înainte de 2007, cuantumul timbrului de mediu contează enorm, fiindcă acesta ajunge să reprezinte o bună parte din valoarea maşinii.
La Euro 5 timbrul de mediu nu este foarte mare, în timp ce la modele de volum cu motor Euro 4 şi cilindre de sub 1.600 cmc valoarea este în general până la 500 euro. Pentru modele foarte populare Euro 3 şi Euro 4 timbrul de mediu este aproximativ 1.000 de euro, sumă descurajant de mare pentru cumpărători. Schimbarea de la 15 martie 2013 a făcut ca valoarea timbrului de mediu să scadă drastic pentru maşinile Euro 0, Euro 1 şi Euro 2. Acestea au devenit atractive în piaţă, dar o altă consecinţă este că odată cu această modificare sunt aduse în ţară multe maşini vechi ce vor necesita reparaţii mai dese în timpul utilizării. Pentru aceste maşini Euro 0, Euro 1