Clujul va fi complet paralizat de trafic, în doi-trei ani, dacă administraţia locală nu adoptă urgent soluţia trenului suspendat (monorail), care funcţionează foarte bine şi în alte oraşe ale lumii, susţine senatorul Marius Nicoară. Liberalii cer ca proiectul să fie inclus în bugetul din 2014.
Împreună cu consilierii locali PNL, senatorul Marius Nicoară a atras atenţia că municipiul Cluj-Napoca este din ce în ce mai sufocat de trafic şi că singura variantă eficientă pentru eliberarea oraşului rămâne monorail-ulul. Este vorba despre un sistem de transport în comun suspendat care funcţionează în alte oraşe din Europa şi America şi pe care Nicoară l-a promovat şi în campania sa pentru primărie. Consilierii spun că proiectul şi studiul de fezabilitate trebuie incluse în bugetul de anul viitor. Pentru lucrările de construcţie se pot accesa fonduri din programul destinat polilor naţionali de creştere, se poate cere ajutorul guvernului sau se poate merge chiar şi pe un parteneriat public privat.
Consilierii locali liberalii susţin proiectul propus de senator şi anunţă că vor cere primăriei să includă în bugetul din 2014 studiul de fezabilitate pentru monorail. Este vorba despre un sistem supendat de transport în comun care va putea fi realizat de-a lungul râului Someş, după modelul aplicat cu succes în oraşul german Wuppertal. „La Cluj, monorail-ul ar putea parcurge un traseu de circa 10 km, de la Floreşti prin Cluj Napoca, până la aeroport, urmând să fie extins şi spre Gilău-Apahida-Jucu. Sigur, printr-un sistem îmbunătăţit, reţeaua ar putea fi dusă, de ce nu, şi spre cartierele municipiului. Important este să începem de undeva", a comentat Nicoară.
Acesta a reamintit că propunerea monorail-ului a lansat-o în campania sa pentru Primăria Cluj-Napoca şi că este singurul sistem de transport care ar putea ajuta la decongestionarea oraşului. „Consilierul Ov