Adolescenţii renunţă la Facebook în favoarea altor aplicaţii de comunicare instantanee precum WhatsApp, WeChat şi Kakao Talk, din cauza faptului că părinţii lor au început să folosească tot mai mult această reţea de socializare, informeză theguardian.com.
Conform sursei citate, Facebook a făcut un anunţ surprinzător în această lună, potrivit căruia a înregistrat o scădere a numărului utilizatorilor zilnici, în special în rândul adolescenţilor. Cu alte cuvinte, adolescenţii folosesc în continuare Facebook, dar nu mai utilizează reţeaua de socializare la fel de mult ca în trecut.
Migraţia graduală a adolescenţilor către aplicaţiile de comunicare instantanee precum WhatsApp, Kakao Talk şi WeChat ar putea face ca Facebook să devină victima propriului succes. Drumul către creşterea până la aproximativ 1,2 miliarde de utilizatori activi pe lună ai Facebook s-a intersectat şi cu mămici, tatici, mătuşi şi unchi care s-au alăturat reţelei de socializare, aceştia postând pe "peretele" copiilor citate inspiraţionale, imagini cu animale drăguţe şi comentarii la fotografiile copiilor. În acest context, nu este de mirare că Facebook nu mai este un loc în care adolescenţii să-şi actualizeze statusul de pe această platformă fără niciun fel de inhibiţii, ci un instrument de comunicare obligatoriu pe care utilizatorii tineri continuă să-l folosească pentru că "toată lumea procedează astfel". Aşadar, toate lucrurile amuzante se întâmplă acum în altă parte, mai exact pe telefoanele lor mobile.
Când aplicaţiile de comunicare instantanee precum WhatsApp au apărut în 2009, acestea au fost privite ca o ameninţare de către operatorii de telefonie mobilă. Se estimează că operatorii de telefonie mobilă ar fi pierdut aproximativ 23 de miliarde de dolari din veniturile provenite din SMS-uri din cauza acestor aplicaţii de comunicare, care permit ca utilizatorii să trimită