La zece ani de la prima tentativă de a începe lucrările la Autostrada Comarnic-Braşov, cunoscută ca Autostrada Zăpezii, guvernul speră să bată palma cu constructorul care să execute cei 58 de kilometri spre munte pe care să se circule începând cu 2017. Acesta este ultimul termen stabilit de autorităţile de la Bucureşti pentru finalizarea lucrărilor, deşi iniţial premierul Victor Ponta promisese 2016 ca dată-limită, în cazul nerespectării susţinând că nu va mai candida la alegerile parlamentare. "Dacă nu e gata până în 2016 nu mai candidez. Am un fix cu Comarnic-Braşov şi cu Piteşti-Craiova", spunea premierul la începutul acestui an.
Mai mult, proiectul ar mai putea suferi modificări, deşi în acest an traseul a mai fost modificat o dată în cadrul negocierilor dintre autorităţi şi firmele preselectate.
"Şedinţa de deschidere a ofertelor va avea loc în data de 9 decembrie 2013. Termenul estimat pentru atribuirea şi semnarea contractului de concesiune de lucrări publice este decembrie 2013. Termenul estimat pentru finalizarea Autostrăzii Bucureşti-Braşov, Tronsonul Comarnic-Braşov este 2017", se arată într-un răspuns primit de gândul de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Valoarea estimată pentru acest tronson este de aproape 1,2 miliarde de euro, iar pentru demararea lucrărilor anul viitor, guvernul a convenit cu reprezentanţii FMI o finanţare de 600 de milioane de lei , echivalentul a 134 de milioane de euro, prevăzută în proiectul Bugetului de stat pe 2014.
„Cele 600 de milioane lei, stabilite a fi acordate prin bugetul pe anul 2014 pentru demararea acestui proiect, reprezintă un succes de etapă, care mă face încrezător că ne aflăm pe drumul cel bun. Trebuie să ştiţi că nu a fost deloc simplu să-i convig pe reprezentanţii misiunii FMI de necesitatea stringentă a asigurării finanţării pentru acest