De ce îl organizează o anumită firmă şi nu se face o selecţie de oferte? De ce se încheie, cu firma respectivă, un contract pe mai mulţi ani? Sunt doar câteva dintre nelămuririle exprimate de consilierii locali la şedinţa extraordinară de luni, 11 noiembrie, nelămuriri referitoare la Târgul de Crăciun.
Târgul de Crăciun va avea loc, începând de la sfârşitul acestei luni, pe platoul din faţa Prefecturii, în organizarea aceleiaşi firme care s-a ocupat şi de Zilele Cetăţii Zalăului, dar şi de prima ediţie a târgului, de anul trecut: SC Hot Paprika SRL. Evenimentul va avea loc în perioada 28 noiembrie – 31 decembrie, iar Primăria Zalău va fi partener, alături de firma SC Hot Paprika, în organizarea evenimentului, în baza unui acord de parteneriat pe care consilierii locali au fost chemaţi să îl aprobe. Pe de-o parte, membrii Comisiei Sport – Cultură au venit cu mai multe modificări şi completări ale acordului, care se încheie pe o perioadă de mai bine de doi ani. Potrivit preşedintelui comisiei, viceprimarul Daniela Coţa, modificările se referă la condiţiile în care se poate rezilia acordul, cine percepe chiria pentru spaţiile închiriate, dar şi la locurile afectate de eveniment. Se precizează, în mod explicit, că organizatorii evenimentului nu vor putea folosi şi bloca strada 9 Mai, dar şi că aşteptatul trenuleţ pentru copii va fi amplasat pe platoul de la intrarea în Parcul Central.
Nu putea lipsi de la dezbaterea proiectului consilierul PDL Adrian Margin, care a vrut să afle de ce era nevoie de un acord valabil până în 2016, de ce îşi asumă Primăria obligaţii legate de paza şi curăţenia spaţiului respectiv, dar şi dacă este oportun ca municipalitatea să îşi asocieze numele cu o fimă a cărei denumire înseamnă „ardei iute”, semn electoral la alegerile din 2004.
Primarul Radu Căpîlnaşiu a explicat că valabilitatea multianuală a acordului este justif