Operatorul de telefonie mobilă Vodafone România a raportat venituri din servicii de 352,9 milioane de euro în cele 6 luni ale anului fiscal încheiate la 30 septembrie 2013, în scădere cu 3,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, și un număr de clienți în creștere la 8.182.923, potrivit datelor anunțate marți de Grupul Vodafone.
Excluzând impactul reducerii tarifelor de interconectare, veniturile din servicii au crescut cu 0,9%, de la un an la altul, în cele 6 luni încheiate la 30 septembrie 2013 (variație organică).
Vodafone România avea 8.182.923 clienți la 30 septembrie 2013, în creștere cu 308.703 clienți față de aceeași perioadă a anului trecut.
Potrivit operatorului, veniturile din date mobile au crescut cu 31,9% în trimestrul încheiat la 30 septembrie 2013, față de aceeași perioadă a anului anterior, iar venitul mediu pe utilizator din servicii mobile (ARPU mobil) a fost de 6,5 euro pentru cele 6 luni, în scădere cu 8,6% față de aceeași perioadă, a anului anterior.
Clienții serviciilor pe bază de abonament au reprezentat 40,3%, iar cei ai cartelei Vodafone, 59,7%, din baza totală de clienți, la 30 septembrie 2013. Numărul utilizatorilor prepaid a crescut cu 1,8 puncte procentuale, de la un an la altul.
"După prima jumătate a anului financiar 2013/2014, am reușit să creștem baza de clienți cu peste 300.000 de utilizatori, față de aceeași perioadă a anului trecut. Această tendință este confirmată și de cifrele recente referitoare la portabilitate, unde Vodafone ocupă primul loc la numărul de clienți ai serviciilor mobile portați în rețea. Veniturile din datele mobile au crescut cu 32% de la un an la altul, în trimestrul încheiat la 30 septembrie 2013, continuând să fie motorul principal de dezvoltare a business-ului nostru. Această creștere a compensat o parte din efectul negativ al măsurilor de reglementare asupra venitur