Companiile de transport s-au reorientat în ultimii doi ani către destinaţii din fosta Uniune Sovietică sau Turcia pentru a compensa scăderea cererii pentru transporturi interne sau în Uniunea Europeană, motorina în statele din Est fiind la jumătate de preţ, iar tarifele de două sau chiar trei ori mai mari comparativ cu cele din UE.
„Uniunea Europeană rămâne destinaţia de bază a transportatorilor români cu peste 85% din totalul transporturilor. Suntem orientaţi şi atraşi de piaţa intracomunitară. Pe spaţiul extracomunitar există o creştere lentă în ultmii doi ani odată ce au apărut propuneri de a merge spre Est. Atât timp cât nu vor exista propuneri legislative concrete în următorii ani, vom asista la o păstrare a cotelor şi nu va mai exista o creştere a transporturilor către Est“, a spus Daniel Mazilu, preşedintele Asociaţiei Române pentru Transport Rutier Internaţional (ARTRI).
Potrivit transportatorilor, riscurile sunt mult mai mari atunci când sunt operate transporturi către Est în special către Rusia, dar tarifele sunt duble sau triple faţă de UE. Pe de altă parte, dacă în Europa se parcurg în medie 800 km pe zi de către un camion, în Est media este de 200-300 km pe zi. Continuarea pe ZFCorporate
Companiile de transport s-au reorientat în ultimii doi ani către destinaţii din fosta Uniune Sovietică sau Turcia pentru a compensa scăderea cererii pentru transporturi interne sau în Uniunea Europeană, motorina în statele din Est fiind la jumătate de preţ, iar tarifele de două sau chiar trei ori mai mari comparativ cu cele din UE.
„Uniunea Europeană rămâne destinaţia de bază a transportatorilor români cu peste 85% din totalul transporturilor. Suntem orientaţi şi atraşi de piaţa intracomunitară. Pe spaţiul extracomunitar există o creştere lentă în ultmii doi ani odată ce au apărut propuneri de a merge spre Est. Atât t