Societatea Fany nu e dispusă să cedeze RATUC-ului traseele pe care operează în prezent. Săptămâna viitoare va avea o primă înfăţişare în instanţă, iar acesta nu e singurul as pe care mizează Fany.
Toţi consilierii locali, indiferent de culoarea lor politică, s-au pus de acord în privinţa acordării unui vot pozitiv pentru transformarea Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC) în societate comercială. Liderul RATUC, Liviu Neag, se arată încrezător că din ianuarie 2014, noua societate de transport va putea intra să opereze pe liniile din Florşeti, Apahida, Baciu, Chinteni şi Feleacu. Numai că Fany nu e dispusă să cedeze aceste trasee, astfel că săptămâna viitoare va avea o primă înfăţişare în instanţă, pe tema aceasta. Şi mai există un motiv care poate să întârzie noul plan de transport al administraţiei locale.
Administraţia locală şi cea judeţeană s-au pus de acord, pentru prima oară, acceptând să coopereze în vederea scoaterii operatorilor privaţi de transport public de pe rutele din vecinătatea municipiului Cluj-Napoca. Primăria a fost cea care a constituit Asociaţia Metropolitană de Transport, împreună cu administraţiile locale din Floreşti, Chinteni, Apahida, Baciu şi Feelacu, şi a decis ca RATUC să fie transformată în societate pe acţiuni, pentru a putea deservi traseele acoperite de aria metropolitană.
De cealaltă parte, Consiliul Judeţean a fost de acord să scoată aceste trasee din pachetul comun, ce urmează să fie supus unei licitaţii la nivel naţional. În şedinţa de joi, plenul Consiliului Local ar urma să voteze pentru transformarea RATUC în societate pe acţiuni, urmând ca din ianuarie 2014 aceasta să intre să opereze pe traseele din cele cinci localităţi vecine cu municipiul. „Dacă toate vor merge bine, evident că din ianuarie 2014, vom intra să operăm pe aceste trasee. Rămâne ca pâna luna viitoare să ne punem de acord cu pri