"Avem per total un număr foarte redus de pasageri raportat la populaţia României. Ai noştri încă merg cu autobuzele până în Spania sau în Irlanda, lucru foarte bun de altfel, dar costisitor ca timp. Trebuie să apropiem aviaţia de oameni", a spus Merica, totodată preşedinte al Aircraft OwnerΠlot Association of Romania.
În România operatorul naţional de transport este un brand serios care însă, din nefericire, se zbate de ani buni în "turbulenţe economice", a spus Merica. Totodată, pe piaţă activează şi un operator low-cost, salvat însă după "o aterizare dură", a spus el, referindu-se Blue Air, preluat de un grup de investitori de la omul de afaceri Nelu Iordache, arestat pentru corupţie.
"Avem mult mai puţini piloţi decât ţările din jur raportat la numărul de locuitori şi puţine aeronave. În mod sigur suntem pe locul întâi la taxe şi tarife, la cuantumul lor. Aici ne descurcăm minunat", a arătat Merica.
El a menţionat că în România se poate vorbi de suprareglementare şi că în domeniul securităţii aeroportuare există multe costuri artificiale şi restricţii.
Reprezentantul Aeroporturi Bucureşti spune că în aviaţie a întâlnit atât profesionişti adevăraţi cât şi persoane "aterizate în aviaţie" din politică.
În opinia lui, managerilor privaţi selectaţi la companiile de stat trebuie să le fie trasate obiective clare, dar adresându-se ministrului Transporturilor, prezent în sală, a afirmat că nu trebuie să existe presiuni politice la aceste companii.
"Nu vom rezolva problemele aviaţiei astăzi, însă ar fi important să discutăm deschis despre ele, să nu ascundem problemele sub preş. Dacă o să mergem în continuare în direcţia bună e posibil ca în câţiva ani să nu mai putem spune ca în bancul acela din vremuri de demult că România deţine un record mondial: este singura ţară în care aviaţia este la pământ şi agricultura în aer", a concluz