Analiza privind IPO-ul Twitter, una dintre cele mai aşteptate veşti de pe NYSE de anul acesta, este realizată de Peter Garnry, strategist equity, Saxo Bank.
Valoarea IPO a Twitter aduce aminte de presupusa opinie a lui Caesar despre campania lui în Marea Britanie: „Am venit, am văzut, am cucerit”. În urma drumului de succes parcurs de managementul Twitter în orientarea investitorilor instituţionali, cererea a fost atât de mare, încât acţiunile au fost de 30 de ori suprasubscrise înainte de tranzacţionarea lor pe New York Stock Exchange (NYSE). Odată încheiate primele zile de tranzacţionare, să examinăm IPO-ul şi felul în care va arăta viitorul pentru investitorii Twitter.
Cota iniţială de preţ a fost stabilită între 17-20 dolari per acţiune, ceea ce s-a tradus printr-o evaluare foarte corectă, având în vedere perspectivele actuale. Cu trei zile înainte de data IPO, cota de preţ a fost ridicată la 23-25 dolari, înainte să fie ridicată din nou, în cele din urmă, la 26 dolari per acţiune, ca urmare a unei cereri tot mai mari.
Şi a tot crescut de atunci, deşi Twitter a ţinut ca preţul acţiunilor să nu depăşească 26 dolari, tocmai pentru a evita situaţia similară a IPO-ului Facebook, când preţul acţiunilor a fost umflat considerabil. Managementul Twitter a insistat pe un procent mic de investitori din zona retail, în favoarea mai multor investitori instituţionali, pe termen lung. Din ce am putut auzi, un grup de mari investitori instituţionali au cumpărat aproximativ 50% din acţiunile emise.
Preţul acţiunilor a fost deschis de New York Stock Exchange la 45.10 dolari, un preţ semnificativ mai mare decât IPO-ul de 26 dolari, care a oscilat puternic în primele minute înainte ca cererile de cumpărare să ajungă la un punct culminant, împingând preţul acţiunilor la un nivel record de 50.09 dolari per acţiune.
Cu toate acestea, entuziasmul a f