A fost inaugurat în urmă cu doi ani cu mare fast, mai ceva ca o autostradă suspendată, iar acum a devenit în unele zone impracticabil. Este vorba despre mult contestatul Drum al Vinului, una dintre moștenirile fostului președinte al Consiliului Județean Buzău, Victor Mocanu.
Deși se află încă în garanție pentru încă trei ani, Drumul Vinului, realizat în perioada 2009-2011, cu peste 12 milioane de euro din fonduri europene, are nevoie deja de reparații semnificative. Mai exact, în zona Taberei de la Poiana Pinului, în șosea există un crater de peste 5 metri adâncime, care blochează traficul, cei care vor să ajungă de la Buzău
la Mănăstirea Ciolanu fiind obligați să ocolească vreo 50 de kilometri, prin Măgura. Administratorul drumului a luat decizia de a întări rezistența șoselei, după ce o viitură produsă în această vară a afectat drumul.
Modul în care a fost executat celebrul Drum al Vinului se poate vedea însă la doar câțiva kilometri distanță de zona în care se astupă craterul. Un alt podeț este surpat și probabil urmările sunt aceleași: riscul ca șoferii să se trezească cu mașinile în râpă. O altă problemă pe același drum este la Tisău, unde se circulă pe o singură bandă, în timp ce cealaltă stă să se prăbușească.
Drumul Vinului din județul Buzău leagă Drumul Național 10 Buzău – Brașov de localitățile Merei, Pietroasele, Monteoru și a devenit celebru încă din anul finalizării, când a urmat sistarea temporară către România a finanțărilor Uniunii Europene pe Axa Prioritară 2 – „Îmbunătățirea infrastructurii de transport regionale și locale”. Neregulile sesizate de Comisia Europeană au fost urmate de anchetele procurorilor Antifraudă cu privire la o posibilă legătură între constructor și ginerele lui Victor Mocanu.
„La sondajele realizate pentru a se vedea ce se află sub asfalt, nu s-a găsit nicio zonă betonată, așa cum era normal.