Membrii Grupului de Oponenţă „Proiect Străpungere Ciurel – A1“ sunt revoltaţi de reînceperea lucrărilor la podul hobanat peste Dâmboviţa, din cadrul proiectului, pentru că documentaţia pe care lucrările se bazează a fost anulată în instanţă. Ei spun că vor ataca în justiţie autorizaţia de construire şi vor depune plângeri penale, urmând să se adreseze, în ultimă instanţă, şi unor instituţii superioare, precum MCV sau CEDO.
În contextul în care, săptămâna trecută, au fost reîncepute lucrările la drumul expres Ciurel – Autostrada Bucureşti-Piteşti, cetăţenii din Grupul Oponenţă a proiectului vor cere în instanţă, din nou, anularea autorizaţiei de construire, intenţionând să atace şi hotărârea de Consiliu General prin care s-a aprobat bugetul Capitalei pe 2013, care priveşte şi banii alocaţi pentru această lucrare.
Lucrările se bazează pe documentaţii anulate în instanţă
Victor Rausse, reprezentant al Grupului de Oponenţă a explicat că lucrările au fost reîncepute în baza autorizaţiei de construire cu numărul 244/12.08.2013, emisă în regim de urgenţă, în situaţia în care o autorizaţie cu acelaşi obiect de activitate, cu numărul 209/21.06.2010, a fost deja anulată în justiţie prin Hotărârea Judecătorească nr. 3034/11.07.2012.
Mai mult, noua autorizaţie de construire se bazează pe un Plan Urabnistic Zonal suspendat şi el în instanţă prin Hotărârea Judecătorească nr. 1062/27.02.2013.
De asemenea, Victor Rausse atrage atenţia asupra faptului că, deşi Legea 50/1991 permite emiterea unor autorizaţii de construire în regim de urgenţă, în baza căreia avizele pot fi obţinute ulterior, în acest caz nu a fost vorba de nicio situaţie de urgenţă, precum vreun cutremur, incendiu sau alte cazuri excepţionale.
Proiectul nu rezolvă problema traficului
Unul dintre motivele pentru care grupul de oponenţi consideră că proiectul viciază vieţile bucu