Valoarea IPO a Twitter aduce aminte de presupusa opinie a lui Caesar despre campania lui in Marea Britanie: "Am venit, am vazut, am cucerit". In urma drumului de succes parcurs de managementul Twitter in orientarea investitorilor institutionali, cererea a fost atat de mare, incat actiunile au fost de 30 de ori suprasubscrise inainte de tranzactionarea lor pe New York Stock Exchange. Odata incheiate primele zile de tranzactionare, sa examinam IPO-ul si felul in care va arata viitorul pentru investitorii Twitter.
Cota initiala de pret a fost stabilita intre 17-20 dolari per actiune, ceea ce s-a tradus printr-o evaluare foarte corecta, avand in vedere perspectivele actuale. Cu trei zile inainte de data IPO, cota de pret a fost ridicata la 23-25 dolari, inainte sa fie ridicata din nou, in cele din urma, la 26 dolari per actiune, ca urmare a unei cereri tot mai mari.
Si a tot crescut de atunci, desi Twitter a tinut ca pretul actiunilor sa nu depaseasca 26 dolari, tocmai pentru a evita situatia similara a IPO-ului Facebook, cand pretul actiunilor a fost umflat considerabil. Managementul Twitter a insistat pe un procent mic de investitori din zona retail, in favoarea mai multor investitori institutionali, pe termen lung. Din ce am putut auzi, un grup de mari investitori institutionali au cumparat aproximativ 50% din actiunile emise.
Pretul actiunilor a fost deschis de New York Stock Exchange la 45.10 dolari, un pret semnificativ mai mare decat IPO-ul de 26 dolari, care a oscilat puternic in primele minute inainte ca cererile de cumparare sa ajunga la un punct culminant, impingand pretul actiunilor la un nivel record de 50.09 dolari per actiune.
Cu toate acestea, entuziasmul a fost de scurta durata, iar pretul actiunilor a scazut rapid la pretul de pornire de 45 dolari, inainte de a mai flirta putin in jurul cifrei de 44 dolari. La