Peste jumatate (59%) dintre europeni sunt de parere ca a-si cumpara un cadou este un drept de baza. Astfel, in ciuda incertitudinii economice, cumparatorii continua sa investeasca in achizitii pentru ei, cheltuind in medie 51 de euro, cel putin o data pe luna, pentru a-si face o mica bucurie.
„In ciuda dificultatilor economice la nivel de regiune, europenii nu sunt dispusi sa renunte la aceste mici cadouri pentru ei. Astfel, o persoana din cinci recunoaste ca inca mai cheltuieste bani pentru sine, desi este constienta ca ar trebui sa fie atenta la fiecare banut”, se arata in studiul MasterCard Treat Index, la care au participat peste 12.000 de europeni din opt tari.
Studiul a mai aratat ca dorinta de a ne oferi noua insine mici bucurii, o depaseste pe aceea de a face cadouri celorlalti. In timp ce doua din cinci persoane intervievate (40%) au spus ca mai degraba ar cumpara mici atentii pentru altii decat pentru ei, europenii cheltuiesc in medie cu 5 euro mai putin atunci cand cumpara un cadou pentru prieteni sau pentru familie. O persoana din 10 (10%) a spus ca principalul motiv pentru care cumpara o atentie pentru altcineva este probabilitatea ca o vor imparti - prin urmare, vor avea si ei un beneficiu, cum este in cazul cumpararii unei cutii de bomboane sau a unei sticle de vin.
Germanii se situeaza pe primul loc in ceea ce priveste sumele cheltuite, cu o medie de 72 de euro, ceea ce poate fi un indicator al conditiilor economice mai bune. Respondentii din Marea Britanie cheltuiesc cel mai putin pentru sine, cu o medie de 32 de euro. Cumparatorii din Marea Britanie au cel mai puternic sentiment de vinovatie din cauza banilor cheltuiti pentru ei, un sfert dintre respondenti (25%) declarand ca se simt vinovati atunci cand isi cumpara ceva – ceea ce ii face pe britanici europenii cu cel mai mai mare sentiment de vinovatie generat de