Pe fondul şi al altor prostii comise din incompetenţă de guvern anul acesta, e pe cale să apară cea mai mare confuzie administrativă pe care a trăit-o recent statul român, a cărei amploare nu se vede pe de-a-ntregul numai din cauză că aparatul PR al USL şi idioţii utili din kommentariat încă prestează bine, acoperind totul cu teme false.
Portul maritim-fluvial Galaţi, nod intermodal şi singurul port european care are conexiuni cu rutier, cale ferată pe stil european şi pe stil rusesc, unul din care se poate transporta ieftin marfă în şi dinspre Constanţa, va aparţine de aici înainte Primăriei Galaţi. Aşa reiese din proiectul de lege a descentralizării propusă de Ministerul Dezvoltării; o puteţi citi cu toţii pe website. Ce experienţă managerială are primăria în a opera asemenea active comerciale complexe şi cui va folosi această măsură, în afară de primarul-vedetă Marius Stan, om de bază în liga de fotbal a lui Mitică, prieten cu galacticii Meme & Gigi, nu se ştie.
Nu-i doar Galaţiul: într-un şuvoi de tabele-anexă cu, literalmente, sute de baze sportive, cinema-uri şi grădini de vară, 28 de porturi dunărene trec cu căţel şi purcel în patrimoniul consiliilor locale unde se află; unele sunt consilii comunale. Bun, căţelul şi purcelul se descentralizează, dar nu şi integral obligaţia de a finanţa operarea porturilor, unde guvernul dă în continuare bani, după criterii încă neclare. Cu alte cuvinte, se creează din nou, după obicei, acele splendide zone gri în care funcţionează arbitrar pixul autorităţii: cine-i cu noi primeşte, cine nu, nu.
Dar ce veselie va fi, cu terenurile şi spaţiile oarecum excedentare pe care Compania Naţională Administraţia Porturilor Dunării Fluviale şi surata ei, a Dunării Maritime, le gestionau până acum – e drept, prost. Ce se vor mai umple falezele Dunării de PUZ-uri, autorizări de viloace şi/sau dezmem