Investitorii de retail care au subscris în cadrul ofertei publice iniţiale (IPO) a Romgaz înregistrau un câştig de cuprins între 13% şi 26% în debutul la tranzacţionare pe BVB faţă de preţul la care le-au fost alocate acţiunile. Totuşi, calculat la efortul financiar total aferent dobândirii acţiunilor în cadrul IPO, investitorii de retail beneficiau de un câştig brut agregat de 1%-2%, excluzând comisioanele de tranzacţionare şi eventuale costuri de împrumut.
Acţiunile Romgaz au debutat marţi la tranzacţionare pe BVB, generând în primele 3 ore o lichiditate de peste 55 milioane lei, la un preţ mediu de 35,03 lei.
În primele tranzacţii cu acţiuni Romgaz pe BVB, preţul a variat între 34 lei şi 35,95 lei, ceea ce reprezenta un câştig de 13%-19,8% faţă de preţul la care au cumpărat cei mai mulţi investitori, cei instituţionali şi cei de retail care au subscris mai mult de 10.000 acţiuni.
Nu ştim cât a fost rata de subscriere pe tranşa investitorilor instituţionali, care au primit 20% din acţiunile scoase la vânzare, dar se cunoaşte cât a fost rata de subscriere pe tranşa de retail – 1.330%.
Astfel, cine a subscris pe tranşa de retail, primea o acţiune la fiecare 13,3 acţiuni subscrise.
Investitorii de retail care au subscris în primele trei zile, dar mai puţin de 10.000 acţiuni, au beneficiat de un discount de 5% faţă de preţul stabilit pe tranşa , iar cei care au subscris după, dar tot mai puţin de 10.000, au beneficiat de un discount de 3%.
Prin urmare, micii investitori care au subscris în primele trei zile, beneficiau de un câştig de 19,3%-26% faţă de preţul la care le-au fost alocate acţiunile în cadrul IPO (de 28,5 lei), dar agregat, faţă de efortul financiar total, câştigul lor brut era de doar 1,5%-2%. Adică, la 1.330 lei alocaţi subscrierii, ei au primit acţiuni de 100 lei, pentru care câştigul brut era de 19,3 lei-26 lei