Autostrada Sibiu - Pitesti ar putea sa nu se mai faca in urmatorii sapte ani. Ideea este sustinuta de Dan Sova, ministrul marilor proiecte, care propune in schimb mutarea Coridorului IV pe ruta Sibiu - Brasov, contrar cerintelor si planurilor UE. Intentiile ministrului Marilor Proiecte a starnit neliniste in interiorul uneia dintre cele mai importante companii din tara: Dacia. Astfel, sindicalistii uzinei de langa Pitesti iau in calcul un protest de amploare, in timp ce sefii de la Dacia catalogheaza schimbarea intentionata drept "un dezastru pentru Uzina Dacia" si un mare "deserviciu adus economiei romanesti", scrie HotNews.ro.
Autostrada Sibiu - Pitesti ar putea sa nu se mai faca decat dupa anul 2020, cel putin asa sustine Dan Sova, ministrul marilor proiecte care propune mutarea Coridorului IV pe ruta Sibiu - Brasov. Sova justifica schimbarea traseelor prin costul prea mare in cazul autostrazii Sibiu - Pitesti, desi 85% din fonduri vin de la Uniunea Europeana, iar autostrada in discutie este un proiect prioritar al UE (proiectul prioritar 7) si aflat si pe noul coridor Rin - Dunare.
Sova a declarat ca este vorba deocamdata despre optiunea sa personala si ca, in vizunea sa, autostrada sibiu - Pitesti ar trebui realizata dupa anul 2020. Ministrul Marilor Proiecte a mai spus ca, pe aceasta problema, Comisia Europeana ar urma sa se pronunte pana la sfarsitul anului.
Sindicalistii Dacia se gandesc la protest
Cu toate acestea, declaratiile si intentiile lui Sova a starnit nelisnisti nu doar in ran dul autoritatilor locale, ci si in sanul unei din cele mai mari companii din Romania - Dacia.
Sindicalistii de la Dacia au avut mai multe discutii cu privire la efectele acestei mutari, dar si la efectele regionalizarii si chiar iau in calcul un protest de amploare, informeaza Adevarul.
"Mutare