1.376.000 de lei. La atât de ridică totalul datoriilor mai vechi de 30 de zile acumulate de sălăjeni la plata facturilor către Compania de Apă pentru serviciile de apă şi canal.
Potrivit informaţiilor primite de la Eugen Pop, directorul sucursalei Sălaj a Companiei de Apă Someş Cluj, 80 la sută din totalul restanţelor revin locuitorilor din Zalău. Cea mai mare datorie este de 11.660 de lei şi aparţine locatarilor din celebrul bloc ACI (sau C3). Locul al II-lea este adjudecat de un bloc din apropiere, SCCM, cu 3.682 de lei, iar pe trei este un alt bloc din Dumbrava, G 160, cu 3.403 lei. Blocul G 90 apare în evidenţele Companiei de Apă cu restanţe de 3.147 de lei, iar blocul T1 – scara B de pe strada Păcii, cu 2.280 de lei. Cu valori mai mari ale restanţelor mai apar blocul G 60 din Dumbrava şi Blocul D1 – scara B, din Păcii.
Chiar dacă este vorba despre sume mari, Eugen Pop spune că, cel puţin deocamdată, nu se pune problema debranşării acestor blocuri de la reţeaua de alimentare cu apă potabilă. „Încercăm să ducem o politică de comunicare, astfel încât să găsim soluţii de reeşalonare. Eu sper ca în cel mult şase luni să rezolvăm problema acestor restanţe”, spune Pop.
Contorizarea individuală, soluţia pentru a scăpa de vecinii rău-platnici
Directorul Companiei de Apă recunoaşte că, în actualele condiţii, în care apa este facturată la comun, locatarii unui bloc depind de vecini, în sensul că dacă au ghinionul să locuiască pe aceeaşi scară cu persoane care nu pot sau nu vor să îşi plătească facturile fie plătesc în locul lor, fie intră şi ei în rândul restanţierilor, deoarece Compania nu încasează individual. El spune însă că soluţia pentru a scăpa de această problemă, a vecinilor rău-platnici, este contorizarea individuală, care atrage după sine contractare separată şi facturare individuală. „Este soluţia pe care o implementează acum locatar