Avioanele companiei Tarom vor fi schimbate în perioada următoare și va crește numărul curselor interne și regionale, a anunțat ministrul transporturilor, Ramona Mănescu. Unul din vice-președinții Tarom vede rentabilizarea companiei fie prin orientarea către zborurile low-cost, fie prin câștigarea de noi piețe.
Tarom nu are ambiții mari, anunță cei care răspund de soarta companiei. Iar asta se vede din obiectivele declarate - schimbarea flotei şi creşterea numărului curselor interne şi regionale, spune ministrul transporturilor. La o conferință în domeniu, organizată de Mediafax, Ramona Mănescu a anunțat că toate marile companii producătoare de avioane au trimis deja oferte, iar acum responsabilii în domeniu le analizează, astfel încât să se cumpere, pe cât posibil, avioane de același tip. ”Sunt prea multe tipuri de avioane acum, care creează costuri foarte mari şi profit aproape deloc”, a spus Mănescu.
Cum se poate face însă înnoirea flotei, ținând cont de puținii bani de care dispune Tarom? Prin închiriere şi vânzare-cumpărare, răspunde George Marin, vicepreşedinte pe strategii de afaceri la Tarom. Prima variantă înseamnă închirierea către alte firme a avioanelor românești, urmând ca Tarom să închirieze altele, mai adaptate nevoilor specifice. A doua variantă e acum doar o dorință, din cauza prețului aeronavelor noi. Câți bani sunt pentru modernizarea Tarom?
Deocamdată, cursele Tarom nu prea aduc bani, așa că managementul companiei se gândește să se îndrepte spre zona de low cost sau să încerce noi pieţe. ”Presiunea venită din partea concurenței și a transportatorilor de tip low cost este fantastică. Tarom trebuie să concureze pe piață cu alte 38 de companii aeriene”, spun oficialii companiei.
O posibilă nouă destinație, de fapt una mai veche și pierdută, este Asia. Cât privește reluarea curselor spre America de Nord, conducerea Tarom n