*Descentralizarea, în cazul porturilor, trebuie să fie diferenţiată
Democrat – liberalul Nicolae Chichi a vorbit vinerea trecută despre proiectul de lege privind descentralizarea, proiect prin care se vizează şi preluarea în subordinea Consiliului Judeţean a porturilor de sub cele două administraţii portuare actuale.
„Există şi o parte bună în acest proiect, dar şi o parte foarte superficială. Partea bună este că, în sfârşit, porturile care se află pe teritoriul judeţului nostru, admnistrate de către Brăila, vor fi administrate acum de către CJ. Partea pe care o văd eu superficială este că autorităţile publice judeţene nu cred că au forţa financiară să menţină funcţionale aceste porturi. Pentru că toate în cazul instalaţiile portuare, partea de exploatare a acestora nu se face cu bani foarte puţini. Ministerul Transporturilor «injecta» sume considerabile pentru a face viabile administraţiile portuare. Dacă şenalul navigabil, administrat de către AFDJ, era… navigabil în zona Brăila, adâncimile de navigaţie nu erau întotdeauna asigurate în zona porturilor. Cu atât mai puţin în Portul Tulcea, pentru că APDM Galaţi nu avea mereu bani pentru aceasta”, a declarat Nicolae Chichi, liderul consilierilor judeţeni ai PDL.
Vorbitorul a precizat că România deţine 40 de porturi, din care unul este maritim, 23 sunt porturi fluviale, 5 sunt fluvio – maritime şi 11 sunt porturi interioare, cele din urmă fiind mici, dar cu activitate portuară considerabilă, materiile prime derulându-se, descărcându-se şi transportându-se din şi prin acestea. În judeţul nostru, porturi interioare sunt Turcoaia, Măcin şi Gura Arman, porturi – administrate până acum de APDM Galaţi – prin carierele de piatră îşi livrează produsele.
Decizia de descentralizare către autorităţile locale are un mare grad de superficialitate. N-au fost consultaţi în primul marii operatori de transport,