* Interviu cu Mihaela Tyrel de Poix, CEO S.E.R.V.E.
Ţara noastră are nevoie să-şi schimbe imaginea de exportator de vin vrac în exportator de vinuri cu o origine, cu o identitate şi originale, este de părere Mihaela Tyrel de Poix, CEO S.E.R.V.E., care susţine că România "are de surmontat o imagine creată în anii '80, în special în ţările foste comuniste, unde exporturile s-au făcut privilegiind cantitatea şi nu calitatea".
Domnia sa ne-a vorbit cu amabilitate, în cadrul unui interviu, despre piaţa noastră de vinuri şi despre compania pe care o reprezintă.
Reporter: Compania pe care o reprezentanţi a fost înfiinţată în 1994. În aceşti aproape 20 de ani s-au schimbat foarte multe lucruri pe piaţa vinului românesc. Având în vedere că S.E.R.V.E. exportă circa 40% din vinul produs, în ţări precum Canada, Franţa, SUA, Germania, Luxemburg, Australia, China etc., vă rog să-mi spuneţi cum este văzut vinul românesc pe pieţele externe?
Mihaela Tyrel de Poix: România are o problemă în ceea ce priveşte exportul: are de surmontat o imagine creată în anii '80, în special în ţările foste comuniste, unde exporturile s-au făcut privilegiind cantitatea şi nu calitatea. Această ţară are nevoie să schimbe imaginea de exportator de vin vrac în exportator de vinuri cu o origine, cu o identitate şi originale. Observăm, însă, un fenomen interesant şi îmbucurător în ultima vreme: consumatorii străini care vin în România şi au posibilitatea să deguste vinurile noastre (şi în general vinurile româneşti) sunt plăcut surprinşi de calitatea licorilor pe care le beau aici - vinuri seci, moderne, care nu se găsesc în magazinele din ţările lor de rezidenţă.
Reporter: Ceea ce înseamnă că producătorii noştri au vinuri de calitate...
Mihaela Tyrel de Poix: Trebuie remarcat faptul că fondurile europene de care a beneficiat sectorul viticol românesc de la începutu