Printr-un proiect ambiţios, ce-i drept – şi mai costisitor, Şcoala Generală Ocniţa a ajuns să fie, din punct de vedere al încălzirii, una dintre cele mai moderne din ţară.
Imobilul, cu 14 săli de clasă, laboratoare şi anexe, este încălzit pe timpul rece cu pompe de căldură geotermală, capabile să transfere iarna căldura din pământ în imobil, pe timpul verii transferul putând avea loc în sens invers. Acest sistem de geo-schimb nu trebuie confundat cu încălzirea geotermală, posibilă exclusiv în zone cu izvoare subterane calde. Pompele de căldură sunt mult mai eficiente comparativ cu sistemele clasice, consumând cu până la 75% mai puţină energie, au termene de garanţie peste 25 de ani şi costuri de întreţinere mai scăzute.
Autorităţile din Ocniţa spun că economiile cu încălzirea şcolii ar putea fi şi mai mari, dacă ar exista bani pentru reabilitarea termică a construcţiei realizată în anul 1985. Trist este că am ajuns să trăim şi din acest punct de vedere într-un judeţ al extremelor. Avem într-o comună şcoală încălzită cu pompe de căldură şi în ditamai municipiul reşedinţă de judeţ – peste 30 de şcoli şi grădiniţe fără căldură. Printr-un proiect ambiţios, ce-i drept – şi mai costisitor, Şcoala Generală Ocniţa a ajuns să fie, din punct de vedere al încălzirii, una dintre cele mai moderne din ţară.
Imobilul, cu 14 săli de clasă, laboratoare şi anexe, este încălzit pe timpul rece cu pompe de căldură geotermală, capabile să transfere iarna căldura din pământ în imobil, pe timpul verii transferul putând avea loc în sens invers. Acest sistem de geo-schimb nu trebuie confundat cu încălzirea geotermală, posibilă exclusiv în zone cu izvoare subterane calde. Pompele de căldură sunt mult mai eficiente comparativ cu sistemele clasice, consumând cu până la 75% mai puţină energie, au termene de garanţie peste 25 de ani şi costuri de întreţinere mai scăzute.
Au