Compania Tarom a fost nevoită să revizuiască modelul de operare din cauza concurenţei şi analizează fie să acceseze noi pieţe, cum ar fi cele din Asia, fie să se îndrepte spre zona de low cost, a declarat George Marin, vicepreşedinte business strategy la Tarom, preluat de Mediafax.
"Compania Tarom a fost nevoită să îşi revadă modelul de operare din cauza condiţiilor de pe piaţă. Presiunea venită din partea concurenţei şi a transportatorilor de tip low cost este fantastică. Compania Tarom trebuie să concureze pe piaţă cu alte 38 de companii aeriene, fiind cea mai crâncenă competiţie pe care a întâlnit-o în istoria sa", a spus Marin.
El a afirmat că, "din păcate", analiza la care lucrează reprezentanţii Tarom evidenţiază doar două posibile direcţii pentru o companie de talia Tarom şi cu o reţea de rute de acest tip.
"Fie a ne îndrepta spre zona de low cost, fie de a accesa noi pieţe. Analizăm posibilitatea de a reveni pe pieţele din Asia. Cu Statele Unite este un pic mai complicat, pentru că pe partea Americii de Nord competiţia este foarte, foarte acerbă", a mai spus el.
Analiza are ca termen sfârşitul acestui an şi, în condiţiile în care Tarom va lua o decizie privind modelul de operare, flota va urma acest model şi de operare şi tipurile de avioane care sunt necesare.
Ulterior, ca răspuns al criticilor unui reprezentant al unei companii prezent la conferinţa "Mediafax Talks about Aviation", care a afirmat că trecerea la modelul low cost ar însemna pentru Tarom o ştirbire a demnităţii şi o mare greşeală, reprezentantul companiei aeriene naţionale a devenit defensiv pe această temă.
"În momentul de faţă nu luăm în considerare o apropiere de modelul low cost din foarte multe considerente, şi cea mai simplă este că în momentul de faţă nu putem ajunge în zona de costuri necesară pentru a fi competitivi pe