Dan Şova a propus ca închiderea Coridorului IV Pan-european rutier să fie făcută pe tronsonul Braşov – Sibiu, şi nu pe Piteşti – Sibiu, aşa cum era stabilit. Între timp, autorităţile braşovene îşi fac planuri de investiţii, iar Uzina Dacia, care ar fi afectată de această mutare, prevesteşte un dezastru economic.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, susţine construirea autostrăzii Sibiu-Braşov în detrimentul Sibiu-Piteşti, deşi ultima variantă este agreată de
Comisia Europeană şi finanţată totodată din fonduri europene.
Concret, potrivit planurilor ministrului Şova, traseul autostrăzii Braşov-Sibiu, cu o lungime de aproximativ 134 de kilometri, s-ar suprapune cu cel al autostrăzii Transilvania (A3) de la Braşov la Făgăraş, iar de la Făgăraş la Sibiu se va suprapune cu un drum expres, proiect al Consiliului Judeţean Braşov, pentru care s-au făcut deja studiul de fezabilitate şi exproprieri. Astfel, costurile ar fi, din start, mai mici, faţă de tronsonul Piteşti – Sibiu care ar închide coridorul pe Valea Oltului. Potrivit studiului de fezabilitate, autostrada Piteşti-Sibiu, cu o lungime de 116 kilometri, costă 3,2 miliarde de euro.
Ministrul Dan Şova a încercat să susţină tronsonul Sibiu – Braşov şi la reuniunea pe infrastructură desfăşurată la Tallinn în urmă cu trei săptămâni. Atunci, Comisia Europeană a respins ideea unei autostrăzi între Braşov şi Sibiu şi a sugerat un tren de mare viteză în următorii 20 de ani. Reprezentanţii Guvernului şi-au susţinut însă din nou punctul de vedere, iar Comisia Europeană a spus că va da un răspuns clar până la finele acestui an.
Argumentele Ministrului
Primul argument pe care Dan Şova îl invocă este că varianta Braşov-Sibiu este de patru ori mai ieftină decât Piteşti-Sibiu. Al doilea argument al ministrului este că toţi banii eu