Să facem cunoștință cu Journey, proiectul turistic care a cîștigat recent competiția pentru antreprenori începători Startup Weekend Timișoara (20-22 septembrie) și simpatia Biroului de Turism Cațavencii, pentru faptul că respectă întru totul filozofia noastră de travel. Numele inițial, Cheap Travel, definea doar partea oarecum tehnică a proiectului, o inițiativă de excursii culturale la Timișoara cu buget redus, pentru studenți, artiști și alte categorii de turiști boemi, mai mult sau mai puțin tineri: transport pe bani puțini (zbor low cost, carsharing, autostop) – cazare ieftină (hostel, pensiune, gazdă) – discount-uri sau oferte speciale la partenerii locali (pub-uri, cafenele, restaurante).
În versiunea 2.0, Journey e mai mult decît atît, e o platformă care facilitează vizitatorilor care vor să cunoască cu adevărat orașul interacțiunea cu localnicii, pentru o experiență turistică la un alt nivel, dincolo de pelerinajul în turmă la destinațiile mainstream din recomandările must-see sau must-do ale ghidurilor turistice.
Concret, în pitch-ul de la Startup, băieții de la Journey își propuneau ca, pînă la sfîrșitul anului, să vîndă turistic Timișoara backpacker-ilor europeni (pe lîngă că, din vest, este ușor accesibilă rutier, capitala Banatului e legată de diverse părți ale continentului prin vreo zece linii aeriene low cost), la un preț psihologic de 99 de euro / week-end (transport, cazare două nopți, experiență locală incluse), și, după estimatul succes, aplicînd celebrul slogan Azi în Timișoara, mîine-n toată țara!, să deschidă francize și în alte locuri. Între timp, din dorința de a nu fi confundați cu o agenție de turism, s-au mai temperat cu promovarea acestui tip de pachet turistic și s-au concentrat pe dezvoltarea conexiunilor turist-comunitatea locală.
Echipa are momentan șase membri, fiecare responsabil de o bucățică din Journey: Ad