Îi puteţi asculta la concerte de caritate, de sărbători şi la festivaluri, dar şi în fiecare duminică la Biserica „Sfânta Teodora de la Sihla“ din Chişinău. Sunt nouă tineri cu voci de excepţie, reuniţi sub un nume sonor.
Piatra de temelie a grupului artistic Brio Sonores a fost pusă de Ion Brătescu, prim-maestru de cor la Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Maria Bieşu“. Pe când era student la Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Ion făcea săptămânal naveta la seminarul teologic liceal din satul Zăbriceni, raionul Edineţ. Acolo i s-a propus să conducă un cor de bărbaţi şi tot la seminar i-a cunoscut pe viitorii solişti ai ansamblului. „Cu acei tineri am organizat un la Mănăstirea «Naşterea Domnului» din Zăbriceni. Începutul a fost dificil, fiindcă ei nu aveau studii muzicale, iar eu a trebuit să le dau primele lecţii“, povesteşte conducătorul şi producătorul grupului.
De la cor bisericesc la art group
Tenorul Constantin Paladi a intrat printre primii în acel cor. „Încă de când eram acasă, la Zăbriceni, visam să cânt într-un colectiv de bărbaţi. Dorinţa mi s-a împlinit când am ajuns în corul mănăstirii. Pe atunci nu aveam nici cea mai vagă idee de note muzicale sau partituri“, recunoaşte tânărul, astăzi student în anul I la specializarea Canto Academic.
FOTO: În fiecare dimineaţă, Brio Sonores cântă la Biserica „Sf. Tedora de la Sihla“ din Chişinău/Roman Rybaliov
După ce seminarul s-a desfiinţat, mulţi tineri au venit la Chişinău să-şi continue studiile, însă Ion Brătescu nu voia să renunţe la ceea ce începuse la Zăbriceni. „Prin 2009, când am plămădit acest proiect, nu ştiam încă ce va ieşi. Eram entuziasmat şi le explicam băieţilor planurile mele, iar ei nu înţelegeau ce vreau de la ei“, îşi aminteşte el startul grupului. „Ion ştia ce-şi doreşte , noi însă nu prea credeam în ce spunea, până când ideile lui au început să prindă