Producătorul german de cafea Tchibo a identificat o nouă nişă pe care s-a instalat pentru a-şi spori afacerile de pe piaţa locală. A deschis un magazin într-un mall din Capitală, iar printre cele 2.000 de produse pe care le are la vânzare se numără cafele, dar şi articole pentru bucătărie, baie, încălţăminte, ceasuri şi bijuterii.
CONTEXTUL: În ultimii ani, ca şi alte segmente din domeniul bunurilor de larg consum, piaţa cafelei a înregistrat scăderi, ajungând la o valoare anuală estimată la 350 de milioane de euro. Prin urmare, în lipsa creşterii volumelor vândute, companiile din domeniu caută alte variante pentru a-şi împinge afacerile pe plus.
DECIZIA: Producătorul german de cafea Tchibo, prezent pe piaţă din 2001, a hotărât să dezvolte pe piaţa locală o reţea de magazine proprii, în spaţiile cărora există o zonă de cafenea şi una pentru vânzare – cafea pentru acasă, dar şi produse auxiliare. Primul magazin de acest fel a fost deja deschis în cadrul mallului Promenada din Bucureşti.
EFECTELE: Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri cu 10% mai mare decât în 2011, ajungând la 67 milioane de lei (15 milioane de euro). Pentru anul în curs, previziunile se referă la un plus de 5%, dar efectele magazinelor în business se vor face simţite abia de anul viitor. Conform lui Laurenţiu Boboc, CEO al Tchibo România, „partea de retail o să crească foarte mult cifra de afaceri a companiei„, dar el nu oferă nicio cifră concretă în acest sens.
“ÎN ULTIMA PERIOADĂ AM ESTIMAT O STABILIZARE A PIEŢEI ŞI AM DECIS SĂ FACEM ACEASTĂ INVESTIŢIE, PENTRU CARE ECHIPA NOASTRĂ A LUCRAT APROAPE UN AN", spune Laurenţiu Boboc, CEO al Tchibo România. Concret, compania are un buget de investiţii de un milion de euro pentru sistemele de retail şi pentru primele două magazine. Primul dintre ele, cu o suprafaţă de 400 mp, a fost deschis deja în cel mai