AMR, care detine American Airlines, si US Airways Group au semnat un acord anti-trust cu guvernul american, care favorizeaza fuziunea celor doua companii americane, in urma careia va fi creata cel mai mare operator de zbor din lume.
Acordul vine dupa investigatii de trei luni a Departamentului Justitiei. Acesta a sustinut in luna august ca fuziunea ar avea implicatii cu bataie lunga asupra industriei si a deschis un proces invocand baze anticoncurentiale.
SUA incearca sa blocheze fuziunea American Airlines si US Airways
Pe de alta parte, ccompaniile au sustinut ca fuziunea va stimula competitia prin crearea unui alt mare rival pentru United Airlines si Delta Air Lines.
Pentru ca fuziunea sa fie acceptata, cele doua companii au acceptat mai multe conditii, printre care reducerea cu 44 a zborurilor operate la Reagan National Airport, unde va ramane totusi principalul operator, cu o pondere de 57% din totalul de zboruri, potrivit Chicago Tribune.
Intelegerea trebuie sa fie aprobata de un tribunal federal si ar urma sa fie finalizata pana in decembrie. Noua companie va purta numele de American Airlines Group Inc. Valoarea tranzactiei se ridica la 17 miliarde de dolari.
American Airlines Group va fi condus de Doug Parker, care este in prezent seful US Airways, si va controla trei sferturi din traficul de pasageri din SUA.
Noua companie va avea 900 de avioane, 3.200 de zboruri si aproximativ 95.000 de angajati.
AMR, care detine American Airlines, si US Airways Group au semnat un acord anti-trust cu guvernul american, care favorizeaza fuziunea celor doua companii americane, in urma careia va fi creata cel mai mare operator de zbor din lume.
Acordul vine dupa investigatii de trei luni a Departamentului Justitiei. Acesta a sustinut in luna august ca fuziunea ar ave