Cărţile de imobil au rămas la mâna asociaţiilor de proprietari sau a „şefului de scară“, căci, deși există un cadrul legal (Hotărâre nr. 839 din 28.06.2006), sarcina şi responsabilitatea completării acestora nu mai revine angajaţilor MAI.
În Craiova, respectiva carte de imobil se ţine şi se actualizează fie de asociaţia de proprietari, fie de o persoană desemnată de aceasta. Sau a fost dată uitării.
„Întocmirea şi actualizarea cărţilor de imobil nu mai cade în sarcina poliţiei. Acestea sunt făcute de responsabilii cărţilor de imobil, poliţia având numai obligativitatea de a verifica şi a contrasemna consemnările făcute în aceste cărţi de imobil. Înainte, într-adevăr, pe baza actului de identitate, persoanele care aveau domiciliul sau reşedinţa într-un imobil cu mai multe locuinţe erau trecute de un lucrător de poliţie în acest document. Acum, completarea cărţii de imobil revine asociaţiilor de proprietari, ele pot să ţină astfel evidenţa proprietarilor. Sau nu. Adică, rămâne la latitudinea acestora“, a declarat Alin Apostol, purtător de cuvânt al IPJ Dolj.
Faptul a fost confirmat şi de reprezentanţii unora dintre asociaţiile de proprietari din Craiova. „În asociaţia noastră nu se ţine cartea de imobil. Era înainte, şeful de scară se ocupa. Acum nu mai există. Probabil că le-au dat-o proprietarilor sau a rămas la şeful de scară. Noi ţinem evidenţa datelor proprietarilor într-un alt registru, la asociaţia de proprietari“, a spus administratoarea Asociaţiei 20 Craioviţa Nouă, Constantina Dina.
În alte situaţii, cărţile de imobil zac abandonate la sediul asociaţiei de proprietari, fără să se mai facă în ele consemnări de ani buni. „Noi avem cărţile de imobil la asociaţie, dar nu s-au mai făcut schimbări în ele. Nu mai este ca înainte, când venea sectoristul şi trecea în ele fiecare locatar, cu date după cărţile de identitate“, a explicat preşed