În cadrul dezbaterilor privind Codul Educaţiei, viceministrul Educaţiei Liliana Nicolăiescu-Onofrei a anunţat că, în cazul în care codul va fi abrobat, picii din clasele primare vor fi notaţi altfel, prin metoda descriptorilor.
După părerea Lilianei Nicolăiescu-Onofrei, metoda de notare cu ajutorul descriptorilor de performanţă ar spori spiritul de echipă şi ar descalifica concurenţa.
„Este important să existe aceşti descriptori pentru că din păcate, oricât de mult am vrea să descifrăm ce înseamnă nota 8 sau 10, aceste cifre nu le spun prea multe nici părinţilor, nici profesorilor din ciclul gimnazial care pe urmă predau copiilor, nici chiar copiilor. Prin această evaluare vom reuşi să atragem şi părinţii, să-i facem mai responsabili şi mai atenţi la ceea ce se întâmplă în şcoală. Vrem să-i facem pe părinţi să-şi întrebe picii ce-au învăţat interesant la şcoală, şi nu ce note au primit“, a afirmat viceministrul Nicolăiescu-Onofrei.
Metoda descriptivilor a fost deja implementată în câteva grădiniţe şi şcoli care au aderat la programul „Pas cu pas“, care a fost instituit cu scopul de a sprijini dezvoltarea comunitară, cu accent special pe asigurarea accesului egal la educaţie de calitate pentru toţi copiii, în parteneriat cu familia şi comunitatea.