Majoritatea companiilor trebuie sa informeze clientii, autoritatile de reglementare, presa si alte parti implicate cu privire la scurgerile de informatii. Aceste situatii afecteaza de cele mai multe ori reputatia firmelor implicate.
Majoritatea companiilor care s-au confruntat cu incidente de securitate IT nu au reusit sa tina ascunse informatiile cu privire la acestea din cauza presiunii partilor terte implicate. Aceasta situatie a dus, in cele din urma, la daune foarte grave in ceea ce priveste reputatia companiilor, potrivit B2B International, care a colaborat cu Kaspersky Lab pentru a realiza studiul Global Corporate IT Security Risks 2013, in cadrul caruia au fost intervievati reprezentanti ai companiilor din intreaga lume.
Dezvaluirea informatiilor cu privire la incidentele de securitate IT este adesea inevitabila. Potrivit studiului, 44% dintre companiile afectate de scurgerile de informatii au fost obligate sa dezvaluie incidentul clientilor care ar fi putut fi afectati, pe cand 34% si-au informat partenerii de afaceri, 33% si-au informat furnizorii, 27% au anuntat autoritatile de reglementare si 15% dintre companii au oferit informatii despre incident presei.
Date despre bresele de securitateMarile companii sunt cel mai adesea puse in situatia de a dezvalui tertelor parti informatii cu privire la incidentele de securitate IT. Aceste organizatii trebuie sa instiinteze autoritatile de reglementare, clientii si presa. In mod evident, reputatia companiei poate fi considerabil afectata.
In plus, dezvaluirea incidentului este deseori asociata cu pierderile financiarein urma amenzilor impuse de autoritatile de reglementare, dar si a compensatiilor oferite pentru pierderile cauzate clientilor si partenerilor.
Din moment ce autoritatile de reglementare, obligatiile contractuale fata de clienti si partene