Se lucrează pe Autostrada Vestului, chiar dacă de la Nădlac la Arad, apoi la Timişoara şi spre Deva traseul e plin de „găuri” şi loturi neîncepute, şi chiar dacă acum, la final de an 2014, puteau fi finalizate toate aceste tronsoane. Însă mai sunt multe loturi unde trebuie turnat asfalt, iar lucrul parcă merge mai bine dincolo de Banat, în Ardeal.
Banatul încă aşteaptă după licitaţii, contestaţii şi alte lucruri ce fac ca autostrada să fie încă un vis al bănăţenilor...
Lotul Orăştie-Sebeş e terminat
Pe tronsonul Orăştie-Sebeş, kilometrul 2 până la 24 plus 065, autostrada este complet terminată, cu excepţia parcării de la kilometrul 2 şi spaţiile de servicii de la kilometrul 19 plus 700 - ambele lucrări sunt foarte avansate. Se asfaltează drumurile de acces în parcare, grupul sanitar este terminat, iar la spaţiile de servicii se fac ultimele lucrări.
„Cele două puncte nevralgice de pe acest lot au fost eliminate zilele trecute, la kilometrul 23 plus 500, unde un cablu de înaltă tensiune împiedica circulaţia vehiculelor înalte a fost montat un stâlp nou de înaltă tensiune şi cablul a fost ridicat. Şi în zona hambarului demolat taluzul a fost finalizat, iar nodul rutier de la Sebeş este în funcţiune de mai multe săptămâni”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.
Lucrări avansate pe lotul doi Orăştie-Sibiu
Alt lot din Ardeal este tronsonul doi din autostrada Orăştie-Sibiu, kilometrul 24 plus 110 până la 43 plus 855, în total 19,54 kilometri, în valoare totală de 377 milioane lei, din care Uniunea Europeană finanţează 321 milioane, iar din bugetul României vin 56 milioane.
„Am fost surprins cât de avansate sunt lucrările pe acest lot, tot traseul este gata la nivel de asfalt-uzură, o mare parte a autostrăzii are deja glisierele laterale şi centrale montate,