Propunerea senatorului Sorin Roșca Stănescu
de a interzice televiziunii publice difuzarea de publicitate are legături de familie cu lipsa de interes a conducerii TVR pentru creșterea audiențelor. Oricum ai lua-o, căderea rating-ului a condus implicit la o diminuare a veniturilor din publicitate. Comportamentul la care se pretează gașca lui Elwis Săftoiu, președintele-director general al TVR, avantajează televiziunile private, care și-ar împărți astfel banii pe care până acum îi încasa Televiziunea Română.
Bani puțini, din cauza scăderii constante a audiențelor. Astfel, dacă în 2004 se încasau aproape 20 de milioane de euroi, în 2013 se estimează o încasare de abia 9 milioane.
Pare că propunerea lui SRS n-ar exprima tocmai politica PNL
și ar fi de pe vasta și ascunsa sa agendă proprie, dar se potrivește mănușă intereselor lui Elwis, adică bani de cheltuit pe mașini scumpe și emisiuni dubioase, cu alai de frecători de mentă și de tăietoare de frunze la câini, filmate în locații de lux. Elwis va pierde 9 milioane de euro prin anularea publicității, dar va câștiga până la 30 de milioane, în cazul în care taxa pe serviciul public de televiziune se va majora de la 4 la 5 lei de persoană fizică pe lună.
Dintr-un câștig suplimentar de aproape 20 de milioane de euro pe an,
Elwis își poate echipa membrii colegiului director cu limuzine impertinente, își poate lua amantă cheltuitoare, poate bea trei sticle de șampanie franțuzească pe zi și își poate petrece concediile într-un hotel de cinci stele pe Coasta de Azur.
TVR are oricum un regim restrictiv de difuzare a publicității, față de celelalte televiziuni private, de maximum 8 minute pe oră. La privați, durata maximă este de 12 minute pe oră.
Semnele cheltuielilor nesăbuite se văd la tot
pasul. De politica înnoirii parcului auto se ocupă direct – n-ați putea să ghiciț